İDDET SÜRESİ NEDİR ?İDDET SÜRESİ NASIL KALDIRILIR ?

İDDET SÜRESİ NEDİR ? İDDET SÜRESİ  KAÇ GÜNDÜR ?

4721 sayılı Türk Medeni Kanununda kadın için öngörülen bekleme süresine göre; evlilik herhangi bir sebeple sona ermişse evliliği sona eren kadın,evliliğin sona ermesinden başlayarak üç yüz gün geçmedikçe evlenemez.

İDDET SÜRESİ  KAÇ GÜNDÜR ?

İddet süresi üç yüz gündür.

İDDET SÜRESİ  KALDIRILABİLİR Mİ ?

Evliliği sona eren kadının üç yüz günlük bekleme süresi için Kanunda öngörülen hâllerin gerçekleşmesi durumunda bu sürenin kaldırılmasını istemesi mümkündür

İDDET SÜRESİNİN KALDIRILMASI DAVASI NEDİR ?

Kadının önceki evliliğinden gebe olmadığının anlaşılması hâlinde mahkeme bu süreyi kaldırır.

İDDET SÜRESİNİN KALDIRILMASI İÇİN DOKTOR RAPORU  GEREKLİMİDİR?

Aile mahkemesi tarafından bekleme süresinin kaldırılması için evliliği sona eren kadının gebe olmadığının doktor raporu ile belgelenmiş olması gerekmektedir.

İDDET SÜRESİNİN KALDIRILMASI DAVASINDA GÖREVLİ MAHKEME HANGİSİDİR?

İddet Süresinin Kaldırılması davalarında aile mahkemesi” görevlidir

İDDET SÜRESİNİN  KALDIRILMASI DAVASINDA YETKİLİ MAHKEME HANGİSİDİR?

İddet Süresinin Kaldırılması davasında yetkili mahkeme izin isteminde bulunan kişinin yerleşim yeri mahkemesidir

İDDET SÜRESİ NASIL KALDIRILIR ?

Evliliği sona eren eşlerin yeniden birbiriyle evlenmek istemeleri hâlinde aile mahkemesi evliliği sona eren kadın için öngörülen üç yüz günlük bekleme süresini kaldırır. Aile mahkemesi eşlerin yeniden birbiriyle evlenmek istemeleri halinde evliliği sona eren kadın için öngörülen üç yüz günlük bekleme süresini kanun gereği kaldırmak zorundadır

DGN Hukuk Bürosu olarak, Diyarbakır ve Diyarbakır ‘ın tüm ilçelerinde, kişilerin hukuki haklarını korumak adına çalışmalar sürdürürken, güler yüzlü ekibimiz sayesinde, büromuzu ziyaret eden kişilere, davalar, başvuru evrakları, dava süreci hakkında tüm detaylı bilgileri, istenenlere üzere vermekteyiz.  DGN Hukuk Bürosu, Diyarbakır  avukatı olarak da rol oynamaktadır.